Home / Տեսանյութեր / Կինո նկարելու համար «հոլիվուդներ» պետք չեն. Հայաստանում հետաքրքիր պատմություններ շատ կան

Կինո նկարելու համար «հոլիվուդներ» պետք չեն. Հայաստանում հետաքրքիր պատմություններ շատ կան

Մարտնչող, անարդարության դեմ պայքարող, սկզբունքներ ունեցող մարդիկ ավելի տեսանելի են քաղաքական-սոցիալական ավելի բարդ պայմաններում, բայց հերոս լինելու համար պրոբլեմները պարտադիր չեն: Պայքարողները կան ամենուր՝ եվրոպական զարգացած երկրներում էլ, և պայմանները չեն, որ նրանց հերոս են դարձնում: Նման համոզմունք ունի կինովավերագրող, Սանդենս կինոփառատոնի մրցանակակիր Շոն Մաքալիսթերը, ով իր վավերագրական ֆիլմերի հետահայաց ցուցադրություններ է անցկացրել Հայաստանում: Իր փորձառությամբ կիսվելու համար Մաքալիսթերը նաև դասընթացներ է անցկացրել Հայաստանում գործող   կինոգործիչների, լրագրողների, արվեստագետների համար:

Մաքալիսթերի վավերագրական ֆիլմերը պատմում են  մարդկանց կենսակերպի մասին: Նկարահանումները, սակայն, անցնում են այն երկրներում, որտեղ բարդ պայմաններ են ստեղծվել: «Բաղդադի Լիբերաչին» ֆիլմի հերոսը, օրինակ, ապրում է Իրաքում, և նրա հետ նկարահանումներն անցկացվել են Սադամ Հուսեյինի գահընկեց անելուց հետո ստեղծված պատերազմային լարված իրավիճակում: «Ակամա հեղափոխականը» ֆիմլի հերոսը գիդ է, ով ռեժիսորին պատմում է Եմենում ընթացող հեղափոխական գործընթացների մասին:

Մյուս ֆիլմերն անդրադարձեր են Միջին Արևելքի հասարակության և սովորական մարդկանց կյանքին՝ վերջին աշխարհաքաղաքական զարգացումների համատեքստում՝ Արաբական գարնան, իսրայելա-պաղեստինյան հասարակության/ների հատվածավորման, Ճապոնիայում տնտեսական անկման մասին:

«Ես սիրում եմ պատմություններ, որոնք ուժ են տալիս հանդիսատեսին, ոգեշնչում են, որոնք նայելիս մարդիկ ոչ թե դեպրեսիայի մեջ են ընկնում կամ տխրում  հերոսի բարդ կյանքը տեսնելով, այլ ովքեր ոգեշնչվում են: Չէ՞ որ հանդիսատեսն էլ կատարյալ պայմաններում չի ապրում, հանդիսատեսը  ինչ-որ տեղ նույնականացնում է իրեն հերոսի հետ», – Epress.am-ի հետ զրույցում ասել է Շոն Մաքալիսթերը:

Մաքալիսթերը պատմում է, որ իր ընտրած հերոսները հաճախ երկար ժամանակ չեն համաձայնում նկարահնումների մասնակցել, որոշ դեպքերում էլ հակառակը՝ օգտագործում են իր խցիկը՝ պատմելու, կիսվելու, շփվելու ու թեթևանալու համար:

Ֆիլմերը հաճախ ոչ պրոֆեսիոնալ խցիկով որևէ անհատի հետ հարցազրույց են հիշեցնում, մինիմում մոնտաժային և այլ կինոմատրոգրաֆիական աշխատանք են կրած լինեում: Սակայն, ըստ Մաքալիսթերի, իր ֆիլմերը լրագրողական գործերի հետ չի կարելի համեմատել, քանի որ դրանք փաստերի մասին չեն, այլ վերհանում են հերոսի էությունը, անհատականությունը: 

Ռեժիսորը մտադիր է վերադառնալ Հայաստան՝ ոլորտի հայ մասնագետներին փաստագրական ֆիլմ նկարահանելու աշխատանքում օգնելու համար: Ըստ նրա՝ իսկապես լավ կինո նկարելու համար, «հոլիվուդներ» կամ թանկարժեք տեսախցիկներ պետք չեն, պետք են հետաքրքիր պատմություններ, որոնք, ըստ նրա, շատ կան Հայաստանում: