– Ավագ դպրոցներում աշակերտների համախառն ընդգրկվածությունը 59.9 % է, եթե հավելենք, որ այս տարիքի պատանիների շատ փոքր մասն է, որ ուսումնառությունը շարունակում է արհեստագործական ուսումնարաններում, ապա կարող ենք փաստել, որ այս տարիքի երեխաների մի զգալի մասն ուղղակի չի շարունակում կրթությունը հիմնական դպրոցից հետո։ Ընդ որում, ընդգրկվածության թվերը վերջին տարիներին զգալի նվազել են։
– Ինչն ավելի մտահոգիչ է, երեխաների ընդգրկվածությունը ավագ դպրոցում զգալի տարբերվում է ըստ ընտանիքի սոցիալական բարեկեցության աստիճանի, այսինքն կարող ենք փաստել, որ տասներկուամյա կրթությունը հիմնականում չեն ավարտում սոցիալապես անապահով ընտանիքների երեխաները։ Այսպես, ավագ դպրոցում համախառն ընդգրկվածությունը ոչ աղքատ տնային տնտեսությունների համար կազմել է 74%, աղքատ տնային տնտեսությունների (առանց ծայրահեղ աղքատների) համար` 67%, ծայրահեղ աղքատ տնային տնտեսությունների համար՝ 52%:
– Այս տարբերությունն առավել ակնհայտ է դառնում, երբ նայում ենք ծախսերի կառուցվածքը. ավագ դասարաններում սովորող երեխա ունեցող տնային տնտեսություններում միջին ամսական ծախսը մեկ աշակերտի հաշվով ոչ աղքատ ընտանիքների դեպքում երկու անգամ գերազանցում է աղքատ և գրեթե հինգ անգամ՝ ծայրահեղ ընտանիքների ծախսը։ Ընդ որում, ոչ աղքատ ընտանիքները այդ ծախսի զգալի բաժինն իրականացնում են մասնավոր դասերի վրա, այն դեպքում, երբ աղքատ ընտանիքների դեպքում առյուծի բաժինը գնում է դասագրքերին, իսկ մասնավոր դասերի գումար ընդհանրապես չեն ծախսում ծայրահեղ աղքատ ընտանիքները։
– Շատ կանխատեսելի է հետևաբար, որ բուհական մակարդակում այս սոցիալական շերտավորումը դառնում է գերակշիռ. բարձրագույն ուսումնական հաստատություններում սովորողների 82.8%-ը ոչ աղքատ տնային տնտեսություններից են, 17.2%-ը` աղքատ (առանց ծայրահեղ աղքատների) եւ 0%-ը` ծայրահեղ աղքատ:
Զարմանալի չէ, ուրեմն, որ խոսում ենք աղքատության թակարդի մասին, որովհետև աղքատ ընտանիքները, չկարողանալով կրթությանն ուղղված ծախսեր իրականացնել, հիմնականում մնում են այս փակ շրջանում։
Ժաննա Անդրեասյան
աղբյուրը՝ ֆեյսբուքի էջ
Epress.am Լուրեր Հայաստանից